چگونه مدیریت زمان داشته باشیم؟


** افزایش ساعات اما نه ایجاد بن‌بست

گاه دانش‌آموزان به‌قدری درباره‌ی افزایش ساعات مطالعه اصرار و تمرکز دارند که مسأله‌ی مهم‌تر یعنی استفاده‌ی بهینه از ساعات مطالعه، به فراموشی سپرده می‌شود. دانش‌آموز باید بداند که در مسابقه‌ی رکوردگیری افزایش ساعات، شرکت نکرده است و این‌که کسی ساعات بیش‌تری را صرف کند، لزوماً به معنای پیشرفت او نخواهد بود.

افزایش ساعات مطالعه باید روندی تدریجی و منطقی داشته باشد و در کنار آن باید نحوه‌ی استفاده‌ی مطلوب و بهینه از زمان نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد. گاه دانش‌آموزی روزانه 4 ساعت مطالعه می‌کند اما استفاده‌ی واقعی او بیش از 1 ساعت نیست و از سوی دیگر دانش‌آموزانی وجود دارند که از 1 ساعت مطالعه‌ی خود، استفاده‌ی مفید و کامل می‌برند. باید توجه داشته باشید که اگرچه افزایش ساعات مطالعه مهم است اما استفاده‌ی بهینه از این ساعات مهم‌تر است. اگر دانش‌آموزی به این نکته توجه نداشته باشد که هنر درس خواندن، به زیاد خواندن نیست، ممکن است دچار خودفریبی شود.


                                                        لینک کانال ما: