نکاتی برای روزهای باقی مانده تا کنکور
زمان تمام کردن درس ها مهم نیست چگونگی تمام کردن مهم است.
پس استرس بیهوده به خود راه ندهید که من باید تا فلان موقع درس هایم را تمام می کردم و حالا که تمام نکردم، قبول نمی شوم.
بعد از آن،مطالعه راکنار بگذارید یا هر از گاهی نگاهی روی مطالب بیندازید واز الان به فکر شرکت در کنکور سال آینده باشید.

 نحوه جمع بندی مطالب در این دوران بسیار مهم است و در بهبود نتیجه احتمالی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. پس دوران طلایی جمع بندی را جدی بگیرید.


در کنکور مهم نیست که درس ها را کی تمام کرده اید، مهم این است که آن چه را که خوانده اید می توانید روی کاغذ پیاده کنید و به خوبی یاد گرفته اید یا نه
یادتان باشد در کنکور کسی از شما نمی پرسد درس هارا کی تمام کرده اید.
خیلی از داوطلبان کنکور فکر می کنند اگر این روزها کمتر بخوابند، تمام مشکلات شان حل می شود و وقت پیدا می کنند تا به همه کارهایشان برسند در صورتی که مشکل شما اصلا خواب نیست بلکه شما از زمان های بیداری خود خوب و به درستی استفاده نمی کنید. از شما می خواهم که حتمابرنامه خواب و بیداری خود را درست تنظیم کنید.
 
پدر و مادرهای عزیز هم دقت کنند که کم کردن خواب دانش آموز کنکوری ، جز بالا بردن استرس و به هم ریختن تمرکز کمکی به فرزندانشان نخواهد کرد. چراکه برای دانش آموز شما دوران شب زنده داری تمام شده است و الان باید شب ها خوب بخوابد تا مغزش عملکرد و بازدهی بهتر وبیشتری داشته باشد.
دانش آموزان عزیز بدانیدکه وقتی شب ها دیر بخوابید ناخودآگاه در طول روز بازده ذهنی شما کاهش می یابد و با استمرار این حالت روزها دچار خواب آلودگی  و کسل بودن وعدم تمرکز خواهید شد.


بحث و مقایسه نکنید...
این روزها با دوستان خود درباره این که چه درس هایی خوانده اند، چند بار درس هایشان را دوره کرده اند، درصدهایشان در هر درس چگونه است و ... بحث نکنید و خودتان را به هیچ وجه با آن ها مقایسه هم نکنید. شما باید کار خودتان را انجام دهید و حتی با پدر و مادرتان که چرا شما را درک نمی کنند، چرا فلان کار را کرده اند، چرا آن قدر مهمان به خانه تان می آید و ... کاری نداشته باشید چراکه آن ها زندگی عادی خودشان را دارند و شما چون حساس شده اید به همه چیز گیر می دهید و فکر و ذهن تان را مشغول می کنید که همین کارآیی تان را کاهش می دهد.
یادتان باشد جدی ترین رقیب شما خودتان هستید.اگر امروزتان نسبت به دیروز بهتر بوده پیشرفت داشته اید.


مهندسی منابع داشته باشید...
چند سال است درس میخوانید و باید تا الان کامل یاد گرفته باشید که چه نوع  آموزش یا روش مطالعه ای برای چه درسی برای شما مفید و مناسب تر است.از وقتی برای کنکور مطالعه خود را شروع کرده اید کتابهای گوناگونی دیده اید و مطالعه کرده اید.مفیدترین و بهترین منبعتان را در روزهای باقیمانده استفاده کنید.اگر قصد خواندن مطالب جدید دارید از منابع خیلی حجیم و وقت گیر استفاده نکنید.اگر خلاصه نویسی کرده اید حتما از این خلاصه ها استفاده کنید.
 در این مدت اگر روش آزمون دادنتان صحیح نیست آن را هرچه زودتر اصلاح کنید.


توصیه خود من برای دانش آموزان این است که در روزهای باقی مانده روی دروس عمومی نیز تمرکز بیشتری داشته باشند.زیرا الان بهترین فرصت برای جمع بندی دروس عمومی وافزایش درصد آنها می باشد.  زدن تست های زرد عمومی (کنکور های سراسری سال های اخیر) رشته های دیگر به غیر از رشته خودتان را توصیه میکنم. یادتان باشد آینده در دستان خود شماست و هیچ کسی بهتر از خود شما نمیتواند آن را بسازد و مسیر دستیابی به اهداف را هموارسازد. پس با تلاش و پشتکار نهایت استفاده را از این فرصت باقیمانده داشته باشید...



 لینک کانال ما: