در تمام امتحان‌های زبان بخشی به نام Reading وجود دارد اما شیوه‌ی پاسخ دادن کامل و صحیح به آن یک مهارت است.

در همه‌ی متن‌ها قطعاً کلماتی وجود دارند که معنای آن‌ها برای ما روشن نیست. این موضوع در زبان مادری ما نیز صدق می‌کند؛ اما برگ برنده دست کسی است که اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کند. همواره به این نکته توجه کنید که خیلی از لغات برای انگلیسی‌زبان‌ها یا اساتید نیز آشنا نیست. هنگام رویارویی با این گونه متن‌ها ابتدا فکر استفاده از Dictionary را از ذهن خود حذف کنید. متن مورد نظر را بادقت بخوانید. اگر برداشت لازم را نداشتید دوباره بخوانید تا جایی که برداشت کافی داشته باشید. فراموش نکنید که نباید معنا و مفهوم تک تک کلمات را بدانید یا کل مطلب را متوجه بشوید. سپس نگاهی گذرا به سؤالات داشته باشید و نکته‌های کلیدی (نام فرد، نام شهر یا کشور، تاریخ و...) را در ذهن خود ثبت کنید و در متن دنبال آن‌ها بگردید. با پیدا کردن کلمات کلیدی بیش از نیمی از سؤال‌ها پاسخ داده می‌شوند، حتی اگر مفهوم را ندانید.

کلمات ناآشنایی را که در سؤال‌های صحیح و غلط (True or False) وجود دارند با روش حدس زدن (Guessing) پیدا کنید. این روش به این معناست که با توجه به جمله‌ای که دارید کلمه را حدس بزنید و در آخر اگر نتوانستید معنا را بیابید به Dictionary روی بیاورید.

سؤالات نوشتنی (Answer this question) نیاز به درک کامل قسمت مورد نظر دارند. ابتدا قسمتی را که جواب در آن است با تکنیک کلمات کلیدی پیدا کنید، سپس با استفاده از فاعل مناسب (Subject)،  فعل زمان گذشته یا حال (past tense or present tense Simple) و اطلاعات مورد نظر سؤال، جمله را تمام کنید. به اندازه بنویسید، نه کم‌تر نه بیش‌تر. نوشتن بیش از حد سودی ندارد. تنها مجاز هستید با صفت‌ها و قیدهای مناسب (Adjective and Adverb) جمله‌ی خود را زیباتر و حرفه‌ای‌تر کنید.

از همین امروز شروع به تمرین این روش کنید. زبان انگلیسی فرّار است و تنها با تمرین کردن ملکه‌ی ذهن می‌شود.


لینک کانال ما: