با این 5 راهکار شب را بیدار باشید و بیشتر درس بخوانید


بسیاری از دانش آموزان بخاطر کوتاهی در طول ترم مجبورند شب امتحان تا دیر وقت بیدار باشند تا دروس را مطالعه و به اتمام برسانند اگرچه این کار در حالت عادی توصیه نمیشود ولی به نظر میرسد در شب امتحان چاره ای جز این نیست در ذیل 5 راهکار برای بیدار ماندن در شب امتحان یادداشت میکنم که میتواند به افزایش ساعت مطالعه شما و در نتیجه بهبود نمره تان کمک کند

1-کافئین

نوشیدن کافئین یکی از روش های مبارزه با خواب است، در حالیکه قهوه یک نوشیدنی خوب و کارآمد برای بالا بردن مقدار کافئین در بدن است، نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین زیادی مثل نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارند که می توانید از آنها هم استفاده کنید.

این نوشیدنی ها در طعم های مختلفی قابل تهیه هستند ولی می توانند مشکلاتی را برای کسانی که معده حساسی دارند به وجود بیاورند، برای اینگونه افراد یک فنجان چای کافئین دار بهتر است چون چای ملایم تر از نوشابه است.

2-سرما

پایین آوردن دمای بدن می تواند حال خوب و سر حال ماندن کافی برای بیدار ماندن در شب را به شما بدهد، پاشیدن آب سرد روی صورت یا گرفتن یک دوش سرد می تواند هوشیاری لازم را به شما بدهد.

پنجره اتاق را کمی باز بزارید تا در اتاق سرمایی خفیف و محیطی شاداب تر داشته باشید.

از گرما جلوگیری کنید، این مورد شامل دوش یا حمام داغ که باعث آرام کردن و تسکین دادن ماهیچه ها می شوند نیز هست.

3-خوردن

غذاهایی که انرژی زا هستند بخورید، میوه های تازه حاوی کربوهیدرات و قند طبیعی هستند که در بدن شما تبدیل به انرژی می شوند و شما را سرپا نگه می دارند.

برای این منظور می توانید از خرما به مقدار مناسب یا انواع آجیل و میوه های خشک استفده کنید.

4-خودتان را در حالت فیزیکی کاملا آرامی قرار ندهید!

 اگر روی یک صندلی نرم نشسته‌اید و پاهای‌تان روی میز است و درس می‌خوانید، روی کاناپه دراز کشیده‌اید و درس می‌خوانید و یا شاید روی تخت‌تان ولو شده‌اید و درس می‌خوانید، نباید انتظار بیدار ماندن داشته باشید. این موقعیت فیزیکی شما را وسوسه می‌کند که خواب کوتاهی را تجربه کنید. اما خوابیدن همان و خواب ماندن تا صبح همان!

5-چرت بزنید!

 چرت‌هایی که کمتر از ۳۰ دقیقه طول بکشند، به شما انرژی دوباره بیدار ماندن می‌دهند اما اگر بیشتر از ۳۰ دقیقه بخوابید، خواب شما عمیق می‌شود و در صورتی که از خواب بیدار شوید، بیشتر کسل و بی‌انرژی خواهید بود.


                                           لینک کانال ما: