فیزیک به عنوان درس مهم و کاربردی برای دانش‌آموزان کنکوری خصوصاً گروه رشته‌ی ریاضی محسوب می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود در مطالعه‌ی این درس مراحل زیر را به کار ببرید:

1- تمرکز و دقت هنگام تدریس معلم و مطالعه‌ی دقیق جزوه کمک شایانی در یادگیری و پیشرفت در این درس می‌کند. توصیه می‌شود ابتدا از جزوه یا درس‌نامه‌ای که مطالب را روان‌تر و واضح‌تر از کتاب درسی توضیح داده است استفاده کنید.

2- می‌توانید به متن کتاب درسی مراجعه کرده و مطالب را با جزئیات بیش‌تری بررسی کرده و تمرین‌های کتاب درسی را حل کنید. در بررسی و مطالعه‌ی کتاب درسی باید نکات مهم در حاشیه‌ی کتاب یادداشت شوند؛ زیرا مباحث درس فیزیک حاوی نکات بسیار زیاد و مهمی است.

3- از حل تمرین در این درس خصوصاً تمرین‌های آخر هر فصل غافل نشوید. مهم‌ترین عاملی که باعث تسلط شما در فیزیک می‌شود تمرین فراوان است.

4- در حل بعضی از سؤالات فیزیک می‌توان از دو یا سه راه‌حل استفاده کرد؛ بنابراین استفاده از راه‌حل‌های مختلف هنگام حل تمرین، توان شما را در پاسخ‌دهی به سؤالات چند برابر خواهد کرد.

5- پس از حل تمرین‌های زیاد در جهت تسلط بیش‌تر و تست‌زنی استفاده از یک کتاب مکمل آموزشی الزامی است.

6- با توجه به اهمیت فیزیک پیش‌دانشگاهی، زمان بیش‌تری را برای مطالعه به این درس اختصاص دهید.

7- برای تسلط بیش‌تر در این درس می‌توانید مطالب یادگرفته‌شده را برای سایر دوستان یا دانش‌آموزان مدرسه تدریس کنید و توضیح دهید



                                                       لینک کانال ما: